11 Temmuz 2012 Çarşamba

Sulukule'de Atom Parçalamamak

"Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur." demiş Einstein Abi. Böyle Türkçe mi demiş acaba gibi bir soru üzerinde yoğunlaşarak kimsenin vaktini almayacağım, korkmayın sakın. Einstein'ın bu tezini çürütmeye geldim ben bugün. Üstelik de öyle "Bakın atom, işte bu da çekiç, vurdum hoop parçalandı, bakın ne kolay." gibi saçma deneylerle de yapmayacağım bunu. Sadece evdeki, hatta eldeki malzemeleri kullanacağım. Biraz çocuk, biraz da his.



Aslında anlıyorum ben Einstein'ı. Şimdi adam nasıl kalkıp da gelsin taa Sulukule'ye? Nereden bilsin ki oradaki bir çocuğun başını okşadığı o anda, o çocuğun nasıl da uysal bir kediye dönüşüp önyargı denen şeyi çöpe atabileceğini? Nasıl koşuştursun Karagümrük sokaklarında çocuklarla birlikte güle oynaya? Sanki onun çevresinde var mıymış küçük bedeniyle bir kucaktan diğerine atlayan bir Zafer? Elinin içine almış mı Nazar'ın elini, birlikte yazmayı denemişler mi ki hiç isimlerini? "Nazar'ın 'N'sii, Einstein'ın 'E'siii.. Özlem Abla bak ne yazdım!". Yazılan her minik kelimeden sonra görebilmiş mi kocaman bir heyecanı bir çift mercan gözde? Sanki yediği çikolatanın birazını da ona vermek istemiş mi bir Baran? Baran'ın uzattığı çikolataya bakarken nasıl düşünsün ki önyargıyı falan? Hangi Ülkü yaslamış başını Einstein'ın omzuna kitap okurlarken? Anlıyorum ben Einstein'ı, anlıyorum.

Anlıyorum ama nasıl düşünemez ki bu adam bu derece zeki iken sadece sevmenin kafi olduğunu. Nasıl?

Kusura bakma Einstein'cım, "o zamanki teknoloji-şimdiki teknoloji" karşılaştırması yapmana fırsat veremeyeceğim. İstersen bir dene ama yok yani, yemez. Ben derim ki atomla matomla uğraşacağına, aç içini bir bak. Hayır canım atomun değil, kendi içine bakacaksın. Şaşkın çocuk seni, hadi şimdi bak sen işine.

Çok eski bir "sağdan git para bulursun" esprisiyle uğurlarken seni bir de bu şarkıyı (http://www.youtube.com/watch?v=7byMxeRU6-Mdinlemeni öneririm. 


Öptüm canım, yine gel tamam mı?

Ecem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazdığınız yorum, çocukların okumasında bir sorun olmadığı kanaatine varılana kadar görünmeyecektir. Sabrınız için teşekkürler.